Zápis ze shromáždění 28.2.2011

08.03.2011 22:02

 Zápis ze schůze Společenství vlastníků domu Slunečná 6 a 8 konané dne 28.2.2011 od 19 hodin

 

Místo konání: vestibul domu Slunečná 6, Brno

Účast: dle prezenční listiny

 Program:

  1. Zahájení schůze vlastníků
  2. Informace o probíhající stavbě
  3. Stav žádosti o dotace
  4. Změna správce domu
  5. Provozní záležitosti spojené s chodem domu, činností výboru
  6. Návrh projednání pohledávky SVJ vůči konkrétnímu vlastníku bytu
  7. Diskuse
  8. Ukončení schůze

 

 1.      Zahájení schůze vlastníků domů Slunečná 6 a 8

 Schůze vlastníků započala v 19,00 hod. Schůzi zahájila předsedkyně výboru Mgr. Daniela Hamplová, seznámila přítomné s programem.

 

2.      Informace o probíhající stavbě

Předsedkyně výboru vysvětlila aktuální stav probíhající stavby, hovořila o jednotlivých termínech dokončovacích prací tak, aby mohla proběhnout kolaudace (fasáda na strojovně výtahu Sl8, balkóny a demontáž lešení na východní straně domu Sl6 ap,.), dále předložila seznam prací, které bude firma Kalaha dokončovat po kolaudaci (nátěry podest balkónů, obklady, zámková dlažba u vchodů domů, barevné fleky na barvě fasády, finální terénní úpravy). Důvodem zpoždění některých prací oproti plánu byly námi podávané aktuální reklamace chybně provedeného a trvání na jejich okamžitém vyřešení, dále pak extrémně mrazivé počasí a některé vícepráce oproti původnímu projektu – zejména práce ve vestibulu, schránky a jejich zapravení, zvonky a nové protipožární dveře, a také podhledy, apod. Největší podíl na posunutí termínu způsobily práce na spodních terasách. O provedení se diskutovalo s majiteli těchto bytů a jejich připomínky se zohlednily ve stavebních úpravách.

 

3.      Stav žádostí o dotace

O dotace na revitalizaci našeho dvojdomu se zažádalo včas, nepatříme tedy do skupiny, která by měla být krácena o 15%. Vzhledem k aktuálním lhůtám je výhled na dotaci v horizontu cca 7 měsíců po kolaudaci, což v našem případě představuje 4. čtvrtletí letošního roku, ale i tento termín je třeba brát s rezervou, vše záleží na politické situaci v naší republice, je to věc, kterou už nemůžeme ovlivnit. Tato skutečnost má vliv na plánovanou výměnu výtahů, tyto práce se přesunou na přelom roku 2011/2012, včetně vymalování chodeb.

 

 4. Změna správce domu

Již v minulých letech byl předchozí výbor pověřen výměnou správce. Dosud k tomu nedošlo, naše nespokojenost se službami firmy Šimek, s.r. o. však narůstala. Jejich laxnost, chyby v hospodaření a špatně kontrolovatelné nakládání s fondem oprav se nejvíce projevily až nyní, při nutnosti úvěrovat probíhající rekonstrukci domu. Obtížně se s tímto správcem řešil i dlouhodobý problém neplatičů. Výbor SVJ vybral novou firmu, která má zkušenosti se správcovstvím obdobných domů, jedná se o menší, ale za to pružnější firmu MENEA s.r.o., sídlící v blízkosti na ulici Oblá, jejich postupy jsou moderní, komunikace vždy na kompetentní a odborné úrovni, v řadě věcí jsou schopni se přizpůsobit našim požadavkům a správu našich domů řešit individuálním přístupem. S jejich podporou jsme schopni výhledově na některých provozních nákladech i ušetřit (např. odečty měřidel, jejich plánování na 1 termín).

 

5. Provozní záležitosti spojené s chodem domu, činností výboru

V tomto roce nás čeká ještě výměna vodoměrů (teplá voda) pořídíme ještě analogové, výhledově, tedy v roce 2015 bude souběh výměny vodoměrů teplé i studené vody (vždy 4 a 6 let) a to se již nainstalují vodoměry digitální. Odečet pak bude moci proběhnout bez přítomnosti uživatele bytu.

Předsedkyně SVJ důrazně vyzvala všechny vlastníky a přítomné, aby si ze společných prostor (kočárkárna, sklep i kolárna) odklidili věci a předměty, které tam nepatří, zejména ty hořlavé. Na jarní měsíce je plánovaná požárně bezpečnostní kontrola, chceme předejít obtížím a nutnosti tuto kontrolu opakovat (následně i platit).

 

6. Návrh projednání pohledávky SVJ vůči konkrétnímu vlastníku bytu

Výbor SVJ předkládá vlastníkům ke zvážení, zda akceptovat žádost jednoho vlastníka bytu o zaplacení částky 9350,- Kč ze společných peněz ve fondu oprav. Tento dluh majitele bytu v domě Slunečná 6, vznikl v době, kdy probíhala výměna jednotlivých stupaček. Přestože stavba informovala všechny majitele bytů včas, tento majitel neumožnil přístup do svého bytu. Tím došlo k vícepracem a vyšším nákladům, které nyní majitel odmítá zaplatit. Neboť o dané věci nemůže výbor rozhodnout sám, nechá na nejbližším shromáždění vlastníků domu Slunečná 6 a 8 o této skutečnosti hlasovat. Výbor SVJ pouze konstatoval, že u všech ostatních 119 vlastníků proběhla výměna v daný termín včas a bez potíží.

 

 7. Diskuse

Přítomní vlastníci společně diskutovali o funkčnosti stávajícího odvětrávání, ne všichni jsou spokojeni a v různých bytech funguje současný systém tak jak má. Důvodem může být špatně nastavený průchod větraného vzduchu, je nutno zkontrolovat polohu klapek. Nabízí se i možnost dokoupit individuálně přídavný větrák, info možno nalézt na našich webových stránkách, investice ve výši několika set korun. Pan Stejskal se nabídl, že s úpravou pomůže. Dalším bodem v diskusi byla bezpečnost domu, nynější krádeže a možnost jim v budoucnu předejít. Současně se probírala možnost jaký typ zámku ve vchodu domu vybrat, zda pořídit vstup do domu na čipy nebo karty. Tento problém budeme nuceni vyřešit do doby výměny výtahu.

 

            8. Závěr

Schůze vlastníků domů Slunečná 6 a 8 byla ukončena v 19.45 hod.

 

Za výbor přítomny: Mgr. Daniela Hamplová, Jana Hrstková, Mgr. Kateřina Orlitová, Ing. Dana Chuchlíková, PhDr. Soňa Enenkelová.

 

Hosté: stavební dozor Petr Štangl

 

                                                           Zapsala: Mgr. Daniela Hamplová; PhDr. Soňa Enenkelová

 

 

 

 

 

 

© 2010 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořeno službou Webnode